Saturday, December 22, 2012

Monkey Business


After knitting the dragon (see here) by 'ZijMaaktHet' I now finished this adorable little monkey.
Just as the little dragon, the pattern of the monkey is ingenious! No seems, practically no sewing, all knitted in the round!


Na het breien van het draakje (zie hier) van 'ZijMaaktHet', heb ik nu het aapje gebreid.
Net als bij het draakje, is ook dit patroon weer geniaal, er zijn geen naden en het aapje is geheel rond gebreid!


Let's see if I can resist the temptation of casting on another 'ZijMaaktHet' creation...
I should really finish the entrelac scarf (see here) this winter....

Eens kijken of ik de verleiding kan weerstaan om een ander  'ZijMaaktHet' ontwerp op te zetten..
Ik zou eigenlijk de entrelac sjaal (zie hier) deze winter af moeten maken...

 
 
Matching dungarees..
 
Bijpassende tuinbroek...

8 comments:

  1. Wow, wat een mooierd!
    Ik wou dat ik kon breien... ik heb een redelijke hekel aan dat aan elkaar naaien na het haken...
    Supermooi gemaakt hoor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gewoon beginnen!

      Ik breidde precies 3 jaar geleden mijn eerste paar sokken, daarvoor had ik alleen een enkele sjaal gebreid...

      Delete
  2. Leuke aap ! En ook een mooie broek. Wat zijn het mooie patronen die Zij maakt he ? Ik heb nog een half afgemaakt draakje liggen en ook garen en patroon voor de konijntjes. En zo duidelijk beschreven. De entrelac sjaal wordt ook mooi. 'k zou hem maar afbreien.
    Groet Margriet

    ReplyDelete
  3. Hoi Kristien,
    Heb even gekeken op Ravelry. Je heb een echte breimoeder. Ze breit dus ook al bijna haar hele leven. Mooie dingen maakt ze.
    Margriet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Margriet,
      Ik zal de complimenten overbrengen ;-)
      Hier liggen ook de patroontjes voor het konijntje, muis en beer van ZijMaaktHet... ik moet echt de verleiding weerstaan om nu niet aan een volgende te beginnen...
      Daarom gisteravond de entrelac sjaal maar weer erbij gepakt...

      Delete
  4. He's wonderful, love the yarn you used. He certainly has alot of character and his dungarees are just too cute......

    Claire :]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Claire
      Thanks!! These are a joy to knit! I used Opal Sock yarn 'Hundertwasser' and with the monkey I carefully checked the colour/pattern repetitions, so his left and right arm and leg would turn out (almost) identical...

      Delete
  5. Oh my! These dungarees are just the cutest!!! Would you drop me a message? I have a little project I would like you to be part of if you like :)Oh and your Waldorf dolls are too cute! I make them too, but your ones got a nicer shape than mine :)

    ReplyDelete