Sunday, September 2, 2012

Extreme home make-over

It has been almost 2 years since I moved to my current house.
All this time, my living room curtains are the ones left by the previous owners. Dark red, sun-bleached  and really not matching with eehm... nothing.

I really found it difficult to make up my mind about new curtains, as they are quite a dominant feature in a living room.

Then my mum came up with an idea....
She still had my old white cotton curtains stored, from my previous home. BUT.... at my previous house, they hung from rods, as the curtains had big metal rings (and every time I use to open or close them, it made a sound as if opening or closing a shower curtain...)

In my current home, a crutain rail is integrated in the ceiling, so curtains can only be hung by hooks and runners.

So, she cut- off the part with the rings and sewed on one of these plead-bands.

Today we ironed al of the fabric and hung them, mum measured them (what's sloping... the house... or the fabric??)  and sewed the bottom ends.

What a job..

But; with great results!!!!



HUISKAMER METAMORFOSE
Al bijna twee jaar woon ik nu in mijn huidige huis.
Al die tijd hangen in mijn woonkamer nog de gordijnen van de vorige eigenaar. Donker rood,verschoten en totaal niet passend bij.... eeh .. niks!

Ik vond het erg moeilijk te bedenken wat voor gordijnen ik zou willen, vooral omdat ze zo dominant aanwezig zijn in een woonkamer.

Toen kwam mams met een idee...
Zij had nog steeds mijn oude, witte katoenen gordijnen van mijn vorige huis, MAAR... in mijn vorige huis hingen de gordijnen aan roedes, omdat de gordijnen grote metalen ogen hadden (en telkens als ik de gordijen open- of dicht deed, was het alsof je een douche gordijn open -of dicht schoof...)

In mijn huidige huis zit gordijnrails weggewerkt in het plafond (in de zgn 'joodse lijst') dus kunnen er alleen gordijnen hangen met haken en runnertjes.

Dus, knipte ze het gedeelte van de ringen eraf en naaide ze er plooi band op.

Vandaag hebben we alles gestreken en opgehangen en heeft mams alles opgemeten (wat is er nou scheef, het huis, of de stof??) en de onderkanten omgezoomd.

Wat een klus...

Maar... het resultaat mag er zijn!!!



The old curtains      //       De oude gordijnen

The new ones       //       De nieuwe


THANKS MUM !!!!   DANK JE MAMS !!!

1 comment:

  1. Is dat een kurken tafel? Kan het niet zo goed zien op de foto. ook al is hij klein, hij pakt voor mij iig al de aandacht

    ReplyDelete