Friday, May 4, 2012

Anti Mosquito

Gosh, it's been over two weeks already since my last post!
I've been busy with some DIY-ing... no, not some cute craftyness... but serious home improvement-ness!
A small simple job, which in the end took a 'little' longer than anticipated...

I decided to finally make little Anti-Mosquito screen windows for both bedrooms and the kitchen.  Making these windows was easy. Making them fit around the hinges and handles was like rocket-science! I had to fix a small horizontal beam to make it fit... and that small beam needed to be paintend...and then... all windows needed some paint too..

So, after about two weeks I ended up with beautiful freshly painted windows with anti-mosquito screen windows made-to-fit!

As I had some left-over mesh, I also made the ventilation rosters in the house mosquito-proof!


ANTI MUG

Jeetje, het is al meer dan twee weken sinds mijn laatste berichtje!
Ik ben druk bezig geweest met Doe-Het-Zelven... Nee, geen schattige knutsels, maar serieus kluswerk! Een klein klusje, dat uiteindelijk iets meer tijd kostte dan verwacht...

Ik wilde nu eindelijk kleine anti-mug horren voor de ramen van de twee slaapkamers en keuken. Die horretjes maken was simpel. Ze passend in het kozijn maken was een heel ander verhaal, door het raam uitzettertje en een hendel die in de weg zaten werd het een wetenschappelijk project...Ik moest een klein horizontaal balkje in het raam maken.... en dat balkje moest afgelakt... maar dat werd niet dezelfde kleur als de rest van het kozijn... dus alle kozijnen moesten afgelakt...

Dus, na ongeveer twee weken eindigde ik met prachtige vers geschilderde kozijnen met op maat gemaakte horretjes!

Omdat ik nog wat van het gaas over had, heb ik ook de ventilatie roosters in het huis mug-vrij gemaakt...





No comments:

Post a Comment