Saturday, November 17, 2012

A grey autumn day

Perfect for a woodland walk.

I brought my new (actually second-hand, but new to me) DSLR-camera with me, to get used to it.
Until now almost all photo's on this blog I shot with my iPhone, but no longer!
I have had an SLR camera for years, I took courses in photography and even developed and printed my own B&W's.  But I have not touched my camera for over two years, being unpractical with those 'old fashioned' rolls of film. When a friend offered me to take over his former digital SLR plus extra's, I did not really hestitate...  Here are some of the results of my try-out:

Een grijze herfstdag

Perfect voor een wandeling in het bos.

I had mijn nieuwe (eigenlijk tweede-hands, maar voor mij nieuw) DSLR-camera meegenomen, om er een beetje mee te spelen.
Tot nu toe zijn bijna alle foto's op dit blog gemaakt met mijn iPhone, maar vanaf nu niet meer!
Ik heb al jaren een spiegelreflex camera, heb fotografie cursussen gevolgd en zelfs zelf zwart-wit foto's ontwikkeld en afgedrukt. Maar nu heb ik mijn camera al meer dan twee jaar niet aangeraakt, te onhandig met die 'ouderwetse' foto rolletjes. Toen een vriend mij zijn vorige digitale SLR plus extra's ter overname aanbood, heb ik daar eigenlijk niet over getwijfeld... Hier zijn wat resultaten van mijn testrondje:










































No comments:

Post a Comment