Saturday, November 17, 2012

PURL; The magic dragon



I finished knitting my little magic dragon, designed by Zijmaakthet. I fell in love with the design when I was at the handwerkbeurs some weeks ago. I really enjoyed knitting her. It was quite a challenge for me, as it was the first time knitting a toy. The instructions and photographs in the pattern are really clear and easy to follow. The pattern by Annita wiltschut is absolutely genious! It was amazing to watch "Joris" (name of the pattern) grow into a real toy while knitting, see the head take shape, see shoulders, a tummy and hips grow, fingers, toes...The entire doll is knitted in the round, there is no sewing involved.

PURL (averecht); Het toverdraakje

Ik heb een toverdraakje gebreid! het ontwerp is van Zijmaakthet. tijdens mijn bezoek aan de handwerkbeurs een paar weken geleden, werd ik verliefd op het ontwerp. Ik heb haar met heel veel plezier gebreid. het was weer een uitdaging voor mij, voor het eerst een knuffelbeest te breien.
De instructies en foto's in het patroon zijn heel duidelijk en makkelijk te volgen. Het patroon van Annita wiltschut is echt geniaal! Het was echt geweldig om te zien hoe "Joris" (de naam van het patroon) groeide tot een echte knuffel onder het breien, hoe het hoofdje vorm kreeg, hoe schouders, een buikje, heupen, vingers, tenen groeiden... Het hele beestje is rondgebreid, en er is niets aan elkaar genaaid.




My little dragon is knitted with Schoppel-Wolle "Zauberball" (hence the 'magic' dragon) colour "Blasser Schimmer" . I have knitted her on size 2 needles. She is 32 cm from top to toes.
The "Zauberball" wool (Stärke 6) was a ball of 150 gramms. I have 90 gramms left.

Mijn kleinde draakje is gebreid van Schoppel-Wolle "Zauberball" (vandaar 'tover' draakje) kleur "Blasser Schimmer". Ik heb haar gebreid op naalden maat 2. Ze is 32cm lang, van puntje tot teen.
De "Zauberball" wol (Stärke 6) was een bol van 150 gram. Ik heb nog 90 gram over.




As I really enjoyed knitting this little creature, I am afraid I will be casting on any of the other Zijmaakthet designs very soon...

Omdat ik het erg leuk vond dit beestje te breien, ben ik bang dat ik binnenkort een van de andere Zijmaakthet ontwerpen ga opzetten...






Oh, a free pattern of a small bear by Zijmaakthet can be found on Ravelry
I have to warn you... knitting these creatures can be addicting...
Enjoy!

Oh ja, een gratis patroontje van een klein beertje van Zijmaakthet kan je op Ravelry vinden
Ik moet je waarschuwen... het breien van deze beestjes kan verslavend werken...
Veel plezier!


No comments:

Post a Comment