Sunday, February 12, 2012

The palest blue


I found this little pot of dwarf Irisses at my local supermarket this week.
They opened up quite quickly and they turned out to be my favorite blue color, pale greyish, greenish blue.
I have never had Irisses in a pot, indoors, and instantly they have become my favorite flower! The really are only 10 cm in height, and according to the information I found on internet they are fully hardy, so when they fade away (which I hope will not happen too soon) I think I'll plant them in a pot for the roofgarden, hoping they will pop up next year!

Ik vond dit potje met dwerg irissen van de week bij de lokale supermarkt.
De bloemen gingen vrij snel open en bleken mijn favoriete kleur blauw,licht grijzig groenig blauw.
Ik heb nog nooit irissen op pot binnen gehad, maar ze zijn nu al mijn favoriete bloem! Ze zijn echt maar 10 cm hoog, en volgens informatie die ik op internet vond zijn ze winterhard, dus als ze uitgebloeid zijn (Ik hoop voorlopig nog lang niet) Ga ik ze denk ik in een pot op mijn dakterras zetten, hopend dat ze dan volgend jaar weer opkomen!


Like I said, I love pale blue, you can find it everywhere in my house:

Zoals ik al zei, is lichtblauw mijn favoriete kleur, je komt het overal in mijn huis tegen:






The bed actually has a nice story behind it... For a long time I had been wanting this white bed by IKEA. But, IKEA stopped manufacturing the white version years ago. There was a black version with copper coloured knobs that they carried a little bit longer, but it also is not available for years now.
I found a black bed the same size as my matrasses second hand for only EUR 50,00 a couple of years ago. My mom and dad picked it up for me (the drive a van) and my dad and I hung the parts at his attic. I've sanded all the parts, painted it with primer and then painted it it this matte off white colour. When I moved to my current home a little over a year ago, it got some bumps and scratches, so it has a real 'vintage' look now.
The large chest behind it, I also found second hand. It used to be dark brown... painted it white!

Achter het bed zit eigenlijk nog een leuk verhaal... Al heel lang wilde ik dit witte bed van IKEA, Maar IKEA maakte deze witte versie al jaren niet meer. Er was ook een zwarte versie, met koperkleurige knoppen, die hadden ze wat langer in het assortiment, maar is nu ook al jaren niet meer verkrijgbaar.
Ik vond een zwarte versie in dezelfde maat als mijn matrassen tweedehands voor maar EUR 50.00 een paar jaar geleden. Paps en mams haalden 'm op (zij hebben een busje) en mijn vader en ik hingen de onderdelen bij hem op zolder. Ik heb alles geschuurd en toen gelakt met metaal-grondverf en daarna met deze mat-gebroken witte kleur. Toen ik naar mijn huidige huis verhuisde, iets meer dan een jaar geleden, heeft het bed wat deukjes en krasjes opgelopen, nu heeft het echt een 'vintage' uitstraling!
De grote scheepskist erachter kocht ik ook tweedehands. Hij was toen donkerbruin... ook wit geverft!


My fist-ever hooky project, made about 3 years ago
Mijn allereerste haak projectje, ongeveer 3 jaar geleden gemaakt

My favorite coffee cup / Mijn favoriete koffie mok


Crocheted 'zpagetti' (jersey left overs from textile industry) poufs: fun to do!
Gehaakte 'zpagetti' (tricot restanten uit de textiel industrie) leuk om te doen!


The 'smoking chair'that I gave a beachy upholstery (matching my favorite 'Alfhild Fagel IKEA' pillow)
De rookstoel, die ik van een strandachtige bekleding heb voorzien,
passend bij mijn favoriete "Alfhild Fagel IKEA' kussen)




3 comments:

  1. Those Irises are lovely, very delicate looking and those little markings are very interesting.
    You have a beautiful home and I just love the cushion on the 'smoking chair'.....very interesting design.

    Hope you have some blue sky this week.....

    Claire :}

    ReplyDelete
  2. Wat heb je een prachtig huis en mooie kleurcombinaties. Dat ijsblauw en grijs en wit is heel smaakvol!

    ReplyDelete
  3. Very very nice,i love this pictures ♥

    ReplyDelete