Saturday, January 28, 2012

catching up

I am a bit behind in blogging this week, so I will catch up with you this weekend!
Starting off with the little doll dress that was hiding in the knitting basket (see earlier post)
I finished it last week:

heb een kleine blog achterstand deze week, maar dat zal ik dit weekend in halen!
Te beginnen met het poppenjurkje dat in de breimand verstopt lag (zie eerder bericht).
Het was vorige week al af:

It's knitted in-the-round on circular needles, after a pattern I found on ravelry
And this is what it looks like on the little doll I made eehmm.. a week or two ago:

Het jurkje is rondgebreid op rondbrei naalden, naar een patroontje dat ik op ravelry vond.
En zo ziet het eruit op het popje dat ik eehhh twee weken geleden maakte:


Under her knitted dress, she is wearing a one-piece.
Her shoes are a little experiment based on this pattern for baby shoes: Felt baby shoes
I am not too happy with how they turned out, so I think I need to tweak the pattern a little more...

Onder het jurkje draagt ze een broekpakje.
Haar schoentjes zijn een experimentje gebaseerd op dit patroon voor baby schoentjes: Felt baby shoes
I ben nog niet heel blij met het resultaat, ik denk dat ik nog wat aan het patroon zal veranderen...


As I was still not satisfied about how my dolls turned out, and was still struggling with making their heads, I decided to follow a one day doll-making course last sunday, I will tell you more about it (and show results) in my next post...

Omdat ik nog niet tevreden was met hoe mijn poppen er uit zagen, en omdat ik nog steeds moeite had met het maken van hun hoofdjes, besloot ik een eendaagse poppenmaak cursus te volgen vorige week zondag. Ik zal je er meer over vertellen (en het resultaat showen ) in mijn volgende bericht...




No comments:

Post a Comment