Sunday, January 8, 2012

Lazy Sunday


I had to go 'abroad' for a three day training, for my work. The training was pretty exhausting.
Luckily I had my E-reader and two colleagues for company.
I am really addicted to the E-reader, which is actually my second. I bought one of the first E-readers two years ago, a "Bebook one", which actually was not called "one" back then, as there was only one Bebook, haha. last October I replaced it with the latest Sony E-reader, which is even smaller, lighter and a lot quicker (and has a touch-screen). Having it with me it popped into my mind to make a nice colorful sleeve for it.. once...
On Etsy there are some very pretty sleeves, like these:



Ik ben drie dagen naar 'het buitenland' geweest voor een cursus voor mijn werk. De cursus was best vermoeiend. Gelukkig had ik mijn E-reader en twee collega's ter gezelschap.
Ik ben echt verslaafd aan mijn E-reader. Dit is zelfs al mijn tweede. Twee jaar geleden kocht ik een van de eerste E-readers, de "Bebook One" die toen nog niet eens "One" heette, omdat dit de enige Bebook was, haha.
Afgelopen Oktober heb ik deze vervangen door de nieuwste Sony E-reader, die nog kleiner, lichter en sneller is (en een touchscreen heeft).
Nu ik mijn E-reader bij me had, bedacht ik dat ik daar best eens een leuk hoesje voor zou kunnen maken, ooit..... op Etsy.com vond ik deze exemplaren..

I came home last friday evening and had to work on saturday on what turned out a 10,5 hours shift!
When I went to bed yesterday evening I decided not to set any alarmclocks, resulting in almost 12 hours of  sleep!! I have not done much this first day off in 7 days. I Had some plans and ideas, but was just too tired to start on anything. Rumled about the house a bit, and did an attemt on making a 'pocket baby' (or good-luck doll)
Did not quite work out as I hoped. I tried to draw a pattern from a shop-bought one. (does anyone know where to get a pattern for this tiny doll? It should be quite simple, I just have a small problem with the measurements...)

Afgelopen vrijdag avond kwam ik weer thuis. Zaterdag gelijk weer aan het werk, een dienst van 10,5 uur!
Toen ik gisteravond naar bed ging, besloot ik geen wekker te zetten, wat resulteerde in een slaap van bijna 12 uur achter elkaar!! Ik heb niet veel gedaan op deze eerste vrije dag in 7 dagen. Ik had wat plannen en ideetjes, maar ik was te moe om ergens aan te beginnen. Een beetje in huis gerommeld, en een poging gedaan tot het maken van een 'pocket baby'(gelukspoppetje) Maar dat is niet helemaal gelukt. Ik heb geen patroon en heb geprobeerd een bestaand popje na te tekenen. (weet iemand een patroontje? Het zou heel simpel moeten zijn, maar ik heb een probleempje met de afmetingen)


Durig my daily Pinterest routine, I found some inspiration I thought I would join with you:
Tijdens mijn dagelijkse Pinterest rondje vond ik wat inspiratie die ik graag wil delen:

How lovely are these penguins??!! By Purl Bee (incl. free pattern!)
Hoe leuk zijn deze pinguins??!! Van Purl Bee (incl. gratis pattern!)


And what about these repurpose / recycle projects:
En hoe vinden jullie deze herbruik-projecten dan?

Curtain made of old slides / Gordijn van oude Dia's


an old chair re-used / een oude stoel herbruikt





No comments:

Post a Comment